Inovatívne kurikulum
IT vzdelanie pre každého
Kresťanská hodnotová výchova
⊃ Žiadne nezmyselné memorovanie!
⊃ Učenie v edukačných centrách
⊃ Vzdelávanie počas tematických dní
⊃ Prepájanie súvislostí medzi naučenými a pozorovanými javmi.
⊃ Rovesnícke vzdelávanie
⊃ IT vzdelanie na rozvoj a humanizáciu dieťaťa
⊃ Podpora logického a matematického myslenia
⊃ Rozvoj kritického uvažovania
⊃ Sväté omše počas školského roka
⊃ Výchova v duchu katolíckej náuky
⊃ Návrat k prírode podľa encykliky Laudato si
Ako môže vyzerať deň Vášho dieťaťa?
Plnohodnotne strávený deň
7:00 – 8:00 Klub škovránkov
8:00 -10:00 Vyučovanie v blokoch s prestávkami
10:00-10:20 Desiata zabezpečená u nás v škole
10:20-13:20 Vyučovanie v blokoch s prestávkami
13:20-14:00 Obed
14:00-17:00 Mimoškolské aktivity v interiéri a exteriéri podľa výberu rodiča; realizuje Akadémia sv. Michala
⊃ Rozvrh hodín vytvoríme na základe rámcového učebného plánu Školského vzdelávacieho programu.
⊃ Postaráme sa plnohodnotne o Vaše dieťa celý deň, kým vy môžete pokojne pracovať!
⊃ Poobedné aktivity si môžete vyskladať až do 17.00 hodiny
⊃ Zabezpečíme celodennú stravu pre Vaše dieťa – desiatu, obed aj olovrant
⊃ V školskej záhrade budú mať deti dostatok pohybu
Naše
ciele
Chceme ponúknuť žiakom priestor na rozvoj ich osobnosti a ich individuálnych daností k úspešnému kognitívnemu rozvoju. Chceme rešpektovať a byť rešpektovanými. Preto v našej základnej škole môže pôsobiť aj pedagogický asistent, školský digitálny koordinátor, odborní zamestnanci, školský podporný tím a zdravotnícky pracovník.
Chceme priniesť pridanú hodnotu cez jazykové vzdelávanie prostredníctvom pedagóga s adekvátnym vzdelaním. Vo vyučovaní cudzieho jazyka budeme budovať jazykovú a komunikačnú gramotnosť založenú na postupnom rozvíjaní komunikačných jazykových činností: recepcie (počúvanie a čítanie s porozumením), produkcie (ústny a písomný prejav) a interakcie (ústna a písomná interakcia) od najnižšej úrovne pred A1.
Chceme budovať princípy a koncepty informatiky, vrátane elementárnej logiky, jednoduchej reprezentácie údajov, aby žiak pri výstupe na úrovni propedeutiky dokázal prakticky vytvoriť počítačové programy, vedel zvoliť a použiť primerané nástroje na úpravu údajov rôznych typov, pre vytváranie a ladenie elementárnych programov a pre prácu s webovými stránkami a bezpečne pracovať v digitálnom prostredí..
V oblasti budovania prírodovednej gramotnosti budeme viesť žiakov k tomu, aby pri výstupe disponovali určitými čiastočne rozvinutými prírodovednými predstavami a v známych situáciách vedeli poskytnúť možné vysvetlenia alebo formulovať závery z jednoduchých pozorovaní a riadených jednoduchých výskumných aktivít. Chceme žiakov hravou formou viesť k starostlivosť o našu planétu, budovať postoje konať zodpovedne vo vzťahu k prírodným zdrojom a životnému prostrediu.
Veľký dôraz kladieme na aktívne využívanie pohybu, aby žiaci vnímali pohyb ako každodennú súčasť svojho života, aby sa snažili zlepšovať úroveň svojej telesnej zdatnosti a pohybovej výkonnosti. Externé priestory školy plánujeme využiť na edukačné účely, ale aktívne využ ívať aj edukačné v y chádzky do blízkeho lesoparku , spoznávanie a objavovanie okolia a sveta.
®
A
podporovať adaptačný proces žiaka z prostredia materskej školy do 1. ročníka základnej školy v duchu kresťanskej lásky a rešpektovania individuality dieťaťa v spolupráci s rodičmi a odborníkmi v zmysle § 60 ods. 3 školského zákona do prvého ročníka prijímať dieťa, ktoré dovŕšilo šiesty rok veku a dosiahlo školskú spôsobilosť
B
C
budovať základný hodnotovo kultúrny rámec osobnosti žiaka
rozvíjať všestrannú a funkčnú gramotnosť v súlade s požiadavkami spoločnosti, aby ju žiak vedel uplatniť v každodennom živote pri napĺňaní svojich osobných, vzdelávacích, kultúrnych a sociálnych potrieb
D
budovať kompetencie v oblasti komunikačných schopností, využívania digitálnych technológií, komunikácie v štátnom jazyku a v cudzom jazyku
E
budovať kompetencie najmä v oblasti prírodných vied, humanitných vied, technických vied, matematickej gramotnosti, finančnej gramotnosti, čitateľskej gramotnosti, pohyb u a zdravia, kompetencie k celoživotnému učeniu, sociálne kompetencie, umelecké kompetencie
F
rozvíjať manuálne zručnosti, tvorivé, umelecké psychomotorické schopnosti, rozvíjať a vhodne dopĺňať schopnosti, ktoré dieťa získavalo primárne v rodinnom prostredí,
G
posilňovať úctu k rodičom a ostatným osobám, ku kultúrnym a národným hodnotám a tradíciám štátu, ktorého je občanom, k štátnemu jazyku, k materinskému jazyku a k svojej vlastnej kultúre
H
naučiť sa kontrolovať a regulovať svoje správanie, starať sa a chrániť svoje zdravie vrátane zdravej výživy a životné prostredie a rešpektovať všeľudské etické hodnoty
I
odhaľovať individuálne talenty a schopnosti žiakov a povzbudzovať ich sebavedomie pri rozvoji ich osobnosti, p lne rozvinúť u žiakov schopnosť podeliť sa o svoje talenty a danosti s kolektívom a tým sa naučiť vnímať rozdielnosť ako priestor pre štedrosť
J
pripraviť žiakov pre život tak, aby bol i tvorivým a hodnotným prínosom pre každé prostredie, do ktorého prídu
K
odovzdávať katolícku vieru žiakom prirodzeným spôsobom pri každodenných činnostiach