Dušou školy je náš tím

Mgr. Jana Michaela Ševčíková, FDC, učiteľka náboženstva, pedagogický asistent.
Som rehoľnou sestrou v Kongregácii Dcér Božskej Lásky – FDC, v ktorej sa venujem deťom, mládeži a členom nášho tretieho rádu už dlhé roky.
S veľkou láskou som pripravila stovky detí na 1. Sv. Prijímanie a mnohých mladých ľudí na prijatie sviatosti birmovania. Viedla som desiatky duchovných obnov a duchovných cvičení pre deti, mládež aj členov Rodiny Božskej Lásky.
Mojou charakteristickou vlastnosťou je radosť a tvorivosť. Vo voľnom čase rada športujem.

Mgr. Mária Porubská, špeciálny pedagóg
Na našej škole poskytujem svoju podporu individuálnou a skupinovou formou.
Školský špeciálny pedagóg vykonáva odborné činnosti v rámci orientačnej špeciálnopedagogickej diagnostiky, intervencie, depistáže, individuálneho, alebo skupinového poradenstva žiakom, učiteľom a rodičom našej školy. Pri individuálnej činnosti so žiakmi je potrebné, aby jeho rodič alebo zákonný zástupca dal písomný súhlas k tomu, aby som mohla s ich dieťaťom pracovať. Svoj súhlas dáva podpísaním IVP.
Pri individuálnej činnosti so žiakom s vývinovými poruchami učenia a poruchami pozornosti a aktivity poskytujem individuálne poradenstvo, prípadne vykonávam orientačnú diagnostiku, ale hlavne intervenciu, ktorá má za cieľ: rozvoj špecifických funkcií, tréning kognitívnych schopností; zdokonaľovanie pamäte (akusticko-verbálna a zraková, pracovná pamäť) a poznávacích procesov; spresňovanie vnímania, poznávania, diferenciačných schopností; rozvíjanie priestorovej a časovej orientácie, nácvik pravo-ľavej orientácie (telesná schéma, rovinná a časová orientácia), serialita (nácvik sekvencií, postupnosti), intermodalita (audiovizuálny vzťah); rozvoj číselných predstáv; algoritmus riešenia slovných úloh; orientácia v rovine, v priestore a čase.
Skupinová činnosť so žiakmi má preventívny a poradenský charakter, kde písomný súhlas rodiča, alebo zákonného zástupcu nie je potrebný, lebo prebieha formou interaktívnych cvičení, alebo preventívnych programov.
Spolupracujem s rodičom, alebo zákonným zástupcom žiaka, so špeciálnym pedagógom a psychológom z CPP a CŠPP, s metodickými orgánmi (PZ, MK), s vedením školy a všetkými pedagógmi a pedagogickými asistentmi. Spolupodieľam sa na vytváraní, aktualizácii a inovácii IVP pre žiakov so ŠVVP, následne sa podieľam na jeho aplikácii v praxi. Spolupracujem pri neformálnom vzdelávaní. Pravidelne realizujem špeciálno-pedagogické intervencie so žiakmi s ťažkosťami v učení, zvlášť so žiakmi s vývinovými poruchami učenia. Konzultácie so zákonným zástupcom žiaka poskytujem po vzájomnej dohode.

JUDr. Jana Michaličková, PhD., zriaďovateľka školy a škôlky sv. Michala
Zriaďovateľka školy je matkou troch detí, ktorej veľmi záleží na vzdelaní jej vlastných detí. Vzdelávanie nie je len naberanie vedomostí ale aj pocit prijatia, odovzdávanie hodnôt a priateľské prostredie. Ako právnička a zriaďovateľka ďalšej úspešnej Súkromnej základnej umeleckej školy v Trenčíne sa rozhodla rozšíriť svoje portfólio aj o rodinnú škôlku a preto spolu s Tomášom Kováčikom zakladali Škôlku sv. Michala v roku 2021. Po úspešnom fungovaní v prvom a druhom školskom roku sa otvorili možnosti na rozšírenie školskej rodiny aj o ďalšie pracovisko škôlky ale najmä o inovatívnu základnú školu na Hummelovej 4.
Výučba detí v menších vzdelávacích kolektívoch je budúcnosťou vzdelania. Už dnes musíme pripraviť deti do života najmä zručnosťami a naučiť ich kriticky myslieť, vyhodnocovať, analyzovať, a zorientovať sa v spleti nekonečného množstva informácií. Našim deťom potrebujeme odovzdať predovšetkým hodnoty ľudskosti, vzájomnej pomoci a pocit zodpovednosti. Deti sa majú naučiť využívať svoje talenty v prospech celého ľudstva. V školskom prostredí rodinného typu s individuálnym prístupom si tieto základy osvoja prirodzenou cestou.

Ing, Tomáš Kováčik, PhD., spoluzakladateľ, IT a marketingový poradca
Tomáš Kováčik spoznal, aké vzácne a nie bežné je také dobro, ktoré jeho deti dostali v katolíckej škôlke, konkrétne v Cirkevnej materskej škole sv. Márie Mazzarellovej v Petržalke. Vďaka nej sa jeho rodina zoznámila s ďalšími rodinami a dodnes rozvíjajú pekné priateľstvá. Roky túžil po tom, aby aj ďalšie deti a rodiny mohli dostávať to, čo jeho rodina, aby vznikali ďalšie katolícke škôlky, kde deti prirodzeným spôsobom dostávajú vieru a kde vznikajú krásne priateľstvá. Katolícke škôlky vníma aj ako evanjelizačný priestor, priestor, kde možno nielen deťom, ale celým rodinám prirodzene odovzdávať krásu a hodnotu viery.
Ak sa túžite stať súčasťou nášho tímu, kontaktujte nás!